Friday, July 17, 2015

Mencari Jurai Keluarga Sebelah Apak [ siri 5 ]

Assalamualaikum  ....

Tanggal 1 Syawal,1436 H, [ Jumaat ,17hb.Julai,2015 ]


Hari ni umat islam di Malaysia merayakan HariRaya Aidil Fifri...
Tahun ni Mak beraya kat rumah Yop di Ipoh, Abang kat Johor,
Yong kat Kelantan ,Aku kat Pahang,Abang Lan dan Nyah kat
Sabak dan Teluk Intan.....

Pagi ni solat hariraya aidil fitri...tengahari solat jumaat ...
Kat Pahang memang meriah ...ramai keluarga dan sahabat handai.
Tapi Tahun ni aku dapat petanda ...niat aku nak jumpa keluarga
apak dan mak akan dimakbul..InsyaAllah........

Raya ke dua ,aku balik Gombak,Next day [ Raya ke-3] ke Teluk Intan.
Pakat ngan yop ziarah mak cik kat bendang,keluarga Andak,Keluarga
Ayah Ngah dan Menziarahi Rj Leman yang uzur.

Majlis reunion sekolah lama[ Semarak 85 ]aku gi jugak.....
Memang betul ....sedara,kawan dan sahabat...semuanya aku dapat jumpa...

Tapi dalam kepala masih memikir kan  ...masih adekah lagi petanda -petanda
bagi aku mengesan sedara sebelah apak...mungkinkah abang LAN ade
jawapannye....InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment