Sunday, August 23, 2015

Mencari Jurai Keluarga Sebelah Apak [ Siri 9 ]

Tanggal 23 hb.Ogos 2015

Dah hampir seminggu ,selepas berjumpa sedara -sedara
Apak yang masih ade di Sabak Bernam...Aku teringat
kata -kata Pak Alang [ Ustaq Suradi Sidam]..''.ade sorang
ustazah di Sabak Bernam ade menyimpan nama salasilah
keturunan Tok Saman ni "..


''Hubung kait tu...kena jumpa Ustazah Kamariah ni...''kata
Pak Alang.Lagi satu Pak Alang ade dapat petanda mimpi..
Dalam mimpinye..datang sorang lelaki Alim...kata lelaki tu
''Cari keturunan keluarga kamu,mereka [ keturunan] berasal
dari golongan yang baik -baik ,maka carilah keturunan kamu".


Abang Halim pun ade mengalami petanda macam ni...katanye
sebelum bulan puasa tahun ni ,masa waktu rehat kat UTM
jalan Gurney,Kuala Lumpur muncul seorang lelaki Alim dan
bersalam dengan dia...lepas seketika lelaki tu kata kat Abang
Lim '' Keturunan Bapa kamu dari orang baik -baik,cari lah
keturunan kamu tu.''....Lepas tu lelaki tu hilangkan diri..
Kisah petanda abang lim ni ,aku dah bagitau kat Pak Alang..
Dia pun terkejut...sebab jalan cerita nye sama....cuba beza dia
mengalami dalam ''Mimpi''..,manakala abang lim ''Realiti ''..
Mungkin ade yang tersurat dalam kisah yang mereka berdua
alami....

Suliman bin  Saman /Tok Riman [1908 - 1978]
Haji Ahmad bin Saman/Tok Long [1924 -2015 ]
Sitan bin Sulaiman /Apak [1943 -2007]
Mohd .Suradi bin Sidam/Pak Alang [ 1945 -kini ]
Halim bin Stan [1957 - kini ]

Menurut abang lim,orang alim tu...perwatakannye...
1]Struktur badannye sederhana tinggi.
2]Wajah nye muda [ Anggaran bawah 50an]
3]Tubuh badan berisi...
4]Ade misai...
5]Berjanggut....
6]Nampak Warak Orangnye..
7]Tidak Bersongkok / Berserban...
8]Mesej sama ''cari keturunan kamu,orang baik -baik''


Menurut Pak Alang dalam mimpinye...
1]Wajah lelaki tu samar -samar
2]Berbaju putih.
3]Muka putih berbentuk panjang..
4]Bersongkok Hitam...
5]Mesej sama ''cari keturunan kamu,orang baik -baik ''


Segala yang terjadi...ade hikmah nye..InsyaAllah...jawapannye pasti muncul...Hanya Allah swt sahaja mengetahui...





No comments:

Post a Comment